• Postikuluja 2,89 euro
  • 100% virallinen kauppatavara
  • Turvallinen maksu kortilla tai laskulla
  • Nopea tuki ja toimitukset
  • Laaja valikoima yli 87000 tuotetta

TV-peli

Kaikki alkoi ideoista siitä, kuinka TV-ruuduilla voi pelata pelejä 1900-luvun puolivälissä. Nykyään ihmiset ympäri maailmaa pelaavat videopelejä suosituilla pelikonsoleilla, kuten PlayStation ja Nintendo. Tämä ei ole yllättävää, kun otetaan huomioon, kuinka hauskaa on pelata videopelejä ja mitä hämmästyttäviä etuja se tuo.

TV-peli

Useimmat ihmiset haluavat pelata videopelejä ja pitävät sitä hauskana ja rentouttavana viihteenä. Viihdyttämisen lisäksi videopeleihin liittyy useita uskomattomia etuja, kuten muistin parantaminen, ongelmanratkaisu, paikkasuunta ja sosiaaliset taidot. Videopelien pelaaminen ei ole kaukana stereotypiasta olla nörttien erillinen harrastus, päinvastoin, se on harrastus, joka kehittää sosiaalisia taitojasi ja hyvinvointiasi.

Videopeleistä on tullut ideoita tutkimuslaboratorioissa, ja niitä on löydetty kodeista ympäri maailmaa. Tämä ei ole yllättävää, kun otetaan huomioon, että laadukkaat videopelit tarjoavat niin monia odottamattomia etuja sekä lapsille että aikuisille. Ilmeisin etu on kaikki sen tarjoama ilo ja sen lisäksi, miten se vaikuttaa positiivisesti terveyteesi. Videopelien terveydelliset hyödyt ulottuvat syvemmälle ja laajemmalle kuin monet ihmiset ymmärtävät. Uusin tutkimus osoittaa muun muassa, että se voi parantaa hienomotoriikkaa, muistia, ongelmanratkaisua ja paikkasuuntautumista. Lisäksi useat tutkimukset osoittavat, että säännöllinen uhkapeli voi parantaa sekä fyysistä että henkistä hyvinvointiasi.

Videopeleillä on seuraavat hämmästyttävät edut:

Hauska ja sosiaalinen viihteen muoto.

Kannustaa yhteistyötä.

Lisää lasten itseluottamusta.

Kehittää ongelmanratkaisutaitoja.

Parantaa hienomotoriikkaa ja silmän ja käden koordinaatiota.

 

Videopelit ovat epäilemättä suuri ilo, josta voit nauttia perheen ja ystävien kanssa. Vaikka videopelejä löytyy nykyään useimmista kodeista, kaikki alkoi tutkimuslaboratorioissa 1940- ja 50-luvuilla. Silloin muodostettiin ensimmäiset ideat videopeleistä ja vuonna 1952 professori Sandy Douglas loi väitöskirjassaan hobo-shakkipelin OXO. Tätä pidetään virstanpylväänä, koska siitä tuli yksi tulevaisuuden tietokonepelien ja videopelien edelläkävijöistä. Seuraava tärkeä virstanpylväs oli Tennis kahdelle, joka luotiin yksinomaan fyysikko William Higinbothamin viihdettä varten vuonna 1958. Sen jälkeen ei kulunut kauan ennen kuin kehitettiin uraauurtava peli, jota voitiin pelata useilla tietokoneilla, nimittäin Spacewar! kirjoittanut Steve Russell vuodelta 1962. Itse asiassa vasta 1960-luvulla videopelit saivat todellisen alun, kun televisio oli noussut. Tähän mennessä miljoonat ihmiset olivat sijoittaneet koteihinsa televisioon. Näitä televisioita käytettiin kuitenkin vain passiivisesti uutisten ja viihteen katseluun.

Insinööri ja edelläkävijä Ralph Baer tajusi, että televisiota voidaan käyttää myös pelien pelaamiseen. Hän onnistui kehittämään tunnetun prototyypin nimeltä "The Brown Box", joka voitaisiin yhdistää televisioon pelaamaan pelejä. Tämä oli iso askel videopelien historiassa, ja siksi Baeria pidetään yleensä "videopelien isänä". Hänellä oli yksikkö lisensoitu yritykselle Magnavox, joka alkoi myydä sitä nimellä Odyssey 1970-luvun alussa. Odyssey-konsolista tuli siten ensimmäinen yksityisten henkilöiden kaupallinen pelikonsoli. Paitsi, että Odyssey sisälsi myös 28 peliä, joista osa oli inspiraationa tuleville peleille. Niistä yksi peleistä oli inspiraationa Atarin vuonna 1975 kehittämälle suositulle videopelille Pong.

1980-luvun alkuun asti videopeliteollisuus oli saavuttanut monia upeita virstanpylväitä. Parasta ei kuitenkaan ollut ohi, kun Nintendo julkaisi pelikonsolin Nintendo Entertainment System (NES) vuonna 1985, se ylitti kaikki odotukset. Tähän mennessä videopelit olivat todella saamassa jalansijaa ja niistä tuli erittäin suosittuja. Nintendon pelikonsoli ei kuitenkaan olisi viimeinen pelikonsoli, joka ylitti odotukset. Monikansallinen konserni Sony julkaisi pelikonsolin PlayStationin vuonna 1995, mikä rikkoisi pian myynnin ennätyksiä. Viisi vuotta myöhemmin PlayStation 2 julkaistiin ja siitä tuli nopeasti hallitseva kotipelikonsoli ja kaikkien aikojen myydyin. Sen 158 miljoonan myydyn konsolin myötä se on saanut Guinnessin maailmanennätyksen kaikkien aikojen myydyimmäksi konsoliksi.

Vuosi 2001 oli tärkeä vuosi, jolloin Microsoft tuli videopelimarkkinoille Xboxin ja muutama vuosi myöhemmin Xbox 360: n kanssa. Xbox sai nopeasti miljoonia faneja edistyneillä grafiikoillaan ja uskomattomilla peleillä, kuten Halo: Combat Evolved (2001). Xbox 360: n, PlayStation 3: n ja Nintendon Wii: n julkaisun myötä alkoi myös teräväpiirtovideopelien moderni aikakausi. Nykyään yhdeksännen sukupolven pelikonsolit tukevat niin sanottua 8K-tarkkuutta, joka vastaa 7680 x 4320 pikselin grafiikkaa. Yhä kehittyneempien pelikonsolien myötä sekä Microsoft että Sony katsovat virtuaalitodellisuutta VR-pelien luomisessa. Tämä huipputeknologia voi muuttaa perusteellisesti pelaajien kokemusta videopeleistä.

Videopelit ovat alusta lähtien olleet menestystarina, jonka suosio on vain kasvanut. On kuitenkin olemassa vanha ja väärinkäsitys, että videopelien pelaaminen olisi ajanhukkaa - totuus ei voi olla kauempana totuudesta! Monet ihmiset eivät ehkä ymmärrä kaikkia videopelien pelaamisen suuria etuja.

Populära produkter i underkategorierna

Tuote on lisätty ostoskoriisi