• Postikuluja 2,89 euro
  • 100% virallinen kauppatavara
  • Turvallinen maksu kortilla tai laskulla
  • Laaja valikoima yli 87000 tuotetta

Baby shark

"Baby Shark" on lasten laulu haiden perheen kanssa. Suosittu nuotion lauluna, se on saanut vauhtia vuodesta 2016, jolloin eteläkorealainen koulutusyritys Pinkfong muutti sen virusvideoksi, jota levitetään sosiaalisen median, online-videoiden ja radion kautta.

"Baby Shark" -laulua popularisoitiin edelleen videolla, jonka tuotti Pinkfong, koulutusbrändi Etelä-Korean media-aloituksessa SmartStudy. Alkuperäinen video "Baby Shark" (korea: 상어 가족; RR: Sang-eo Gajok; lit. Hain perhe) ladattiin 26. marraskuuta 2015. Kaikki Pinkfongin kappaleeseen liittyvät videot ovat saaneet noin 5 miljardia näyttökertaa tammikuusta 2019, mikä tekee siitä kaikkien aikojen katsotuimman koulutusvideoilmiön.

Tämän kappaleen version esitti silloinen 10-vuotias korea-amerikkalainen laulaja Hope Segoine. Musiikkivideossa oli kaksi lapsinäyttelijää, joista yksi on näyttelijä Elaine Johnston, 9-vuotias korealais-skotlantilainen uusi-seelantilainen.

Kappale alkaa baareilla Antonín Dvořákin 9. sinfoniasta, kun musiikki elokuvasta Jaws kuulostaa samalta. Laulassa on haiden perhe, joka ajaa turvaan pakenevaa kalastajakoulua. Siitä tuli virusvideo Indonesiassa vuonna 2017, ja se levitetään koko vuoden ajan moniin muihin Aasian maihin, erityisesti Kaakkois-Aasian maihin. Aiheeseen liittyvä mobiilisovellus kuului perhesovellusluokan 10 eniten ladatun joukossa Etelä-Koreassa, Bangladeshissa, Singaporessa, Hong Kongissa ja Indonesiassa vuonna 2017.

Elokuun 2020 jälkeen 17. kesäkuuta 2016 ladatun kappaleen "Baby Shark" (tunnisteella "Baby Shark Dance") suosituin video on saanut yli 6,3 miljardia katselukertaa maailmanlaajuisesti, mikä tekee siitä toiseksi suosituimman katsoi videon YouTubessa. Vuoden 2013 muutoksen vuoksi, jonka Billboard Hot 100 -musiikkitaulukot tekivät näyttämään YouTube-videoiden online-katselulta, "Baby Shark" murtautui Billboard Hot 100: een numerolla 32 viikolla 7. tammikuuta 2019.

Suosionsa vuoksi kappaleesta tämä versio on herättänyt online-tanssia (jota kutsutaan joskus Baby Shark Challengeksi), samalla kun se on mainittu "seuraavana suurena asiana Gangnam Style -aseman hallinnan jälkeen". K-pop-ryhmille, mukaan lukien Blackpink ja Red Velvet, on uskottu levittäneen viruskappaletta levittämällä kappaletta ja tanssia, erityisesti tietyissä TV-ohjelmissa ja konserteissa. Kappale alkoi levitä länsimaissa elokuussa 2018.

Vuonna 2019 ilmoitettiin, että Baby Shark muutettaisiin Nickelodeon-sarjaksi ensi-iltana Nickelodeonin Nick Jr. -blokissa ja Nick Jr. -kanavalla 2020. Nickelodeon ja SmartStudy (Pinkfong-tuotemerkin omistava yritys) tekisivät yhteistyötä yksinomaisen maailmanlaajuisen kumppanuuden puolesta kulutustuotteissa .

Tammikuussa 2020 Pinkfong Baby Shark ilmoitti saavansa yksinomaisen Nick Jr: n yhden päivän haltuunoton. Nickelodeon-lohkolla "Underwater Adventures" -maratonin aikana 31. tammikuuta, mikä johtaa uuteen jaksoon Nick Jr. -sarjasta Blaze and the Monster. Koneet juhlimaan pian julkaistavaa Nick Jr. Baby Shark -sarjan mukauttaminen. Nickelodeon esitti myös oman parodiansa kappaleesta Nick Jr. -hahmojen kanssa edistääkseen lähetystä.

Tuote on lisätty ostoskoriisi