1.Tilaukset
1.1 Alle 18-vuotiaat henkilöt
Jos olet alle 18-vuotias, lähetetään tuotteet aina postiennakolla.
1.2 Luottotiedot
Kun valitset maksutavaksi laskun saat heti tiedon mikäli luotto on myönnetty ja voimme käsitellä tilauksesi välittömästi. Luottotietolain mukaisesti laskuttajamme Klarna voi tämän yhteydessä suorittaa luottotietotarkistuksen. Mikäli luottoa ei myönnetä niin on mahdollista valita toinen maksutapa tai ottaa yhteyttä Klarnaan täällä tai puhelimitse 09 - 425 99 771.
1.3. Ennakkovaraukset
Voit tilata tuotteen jota ei olla vielä julkaistu (tulossa). Lähetämme nämä tuotteet heti kun saamme niitä varastoon. Tilaukset tuleville tuotteille käsitellään erillisinä tilauksina. Se merkitsee sitä, että jos teet tilauksen joka sisältää tuotteita jotka on jo julkaistu sekä sellaisia jotka tullaan vasta julkaisemaan, toimitetaan julkaistut tuotteet heti ja muut heti kun saamme niitä varastoomme.
Käsittelemme ennakkovaraukset tulevista tuotteista näin siksi, että emme voi tietää julkaistaanko tuleva elokuva juuri silloin kun se pitäisi. On suhteellisen tavallista että julkaisupäivää siirretään julkaisuyhtiöiden toimesta. Tämä tarkoittaa myös sitä, että perimme rahdin jokaisesta lähetyskerrasta, jossa toimitamme sinulle ennakolta tilaamasi tuotteen.
Normaalisti tilauksesi lähetetään 1-3 työpäivän kuluessa.
Tavarat, tuontielokuvat ja elokuvajulisteet toimitetaan 1-8 työpäivän kuluessa.
Elokuvahylly pidättää oikeuden muuttaa valitsemaasi toimitustapaa sekä meidän että asiakkaan turvallisuuden vuoksi. Huomaa, että emme koskaan vaihda halvempaan toimitustapaan kuin valitsemasi.
Kun ostat laskua vastaan, laskua ei lähetetä ennen tavaroiden lähettämistä.
Suuren kuormituksen tai ruuhkahuipun aikana, pääasiassa pyhä- ja joululomien aikana, postitus ja tavaroiden vastaanottaminen voi kestää kauemmin.
Huomaa, että noutamattomia lähetyksiä EI lasketa palautuksiksi tai peruutuksiksi - sinun on aina noudettava tilattu paketti, minkä jälkeen se voidaan palauttaa.
Jos paketteja ei ole lunastettu, vähennämme palautuksestasi 395 puntaa kattamaan aiheutuneet kulut.
Jos tuotteen hinta on alle 39,50 euro, veloitetaan tuotteen hinta.
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksen ja palauttaa rahat kaikista tuotteista myynnin loppumisen tai hinnanvaihtelujen vuoksi. Pidätämme myös oikeuden peruuttaa tilauksen, jos tiedot on kirjoitettu väärin tai jos on kirjoitettu väärä hinta.
2.1. ALV
Arvonlisävero 25% sisältyy kaikkiin hintoihimme.
Elokuvahylly ei vastaa mahdollisista Postin tai toimittajien aiheuttamista viivästyksistä.
postiennakkotilaukset ja keltaisen kuljetuksen pakettilähetykset toimitetaan muutamassa arkipäivässä (3-5 arkipäivää).
3.Avokauppa ja vaihto- ja palautusoikeus
3.1.Etämyynti ja kotimyynti
Sovellamme aina 14 vuorokauden avokauppaa sekä vaihto- ja palautusoikeutta. Koti- ja etämyynnissä on kuluttajalla aina lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Etämyynnissä peruutusoikeudelle on rajoituksia, joten sopimusehdot kannattaa aina lukea tarkkaan. Peruutusoikeus ei koske esimerkiksi Download-pelitilauksia eikä ääni- ja kuvatallenteita tai tietokoneohjelmia, joiden sinetti on avattu.
3.2. Toimituksen myöhästyminen
Sinulla on aina mahdollisuus peruuttaa kauppa jos et hyväksy uutta annettua toimitusiakaa tilauksen myöhästyessä.
3.3. Maksun palauttaminen
Jos olet maksanut tilauksen etukäteen ja haluat peruuttaa kaupan myöhästyneen toimituksen vuoksi tai haluat soveltaa avokauppaa tai palautusoikeutta, palautamme maksun 30 päivän sisällä.
3.4. Digitaaliset tuotteet
Palautusoikeus ei koske digitaalisia tai ladattavia tuotteita eikä julisteita. Tämä tulee esille myös näiden kyseisten tuotteiden tuotesivustolta.
3.5. Palautusoikeus
Kun haluat käyttää palautusoikeuttasi tulee sinun täyttää lähetyslistan kääntöpuolella oleva palautusilmoitus tai olla yhteydessä Elokuvahylly asikaspalveluun palautusohjeiden saamiseksi 14 päivän sisällä siitä kun olet vastaanottanut tilauksesi. Tavoitat asikaspalvelumme kotisivulla olevan yhteydenottolomakkeen
• Asiakasnumero tai henkilötunnus
• Laskun numero
• Tuotenimike niille tuotteille jotka haluat palauttaa
Tilaajan tulee itse maksaa palautuksen rahtimaksu.
Jotta hyväksymme palautuksen tulee tuotteen olla käyttämätön ja uuden veroinen. Tuote tulee pakata hyvin mieluiten tuotteen alkuperäiseen pakkaukseen kaikkien siihen kuuluvien osien kanssa. Jos tuote vahingoittuu rahdin aikana puutteelisen pakkauksen vuoksi laskutamme siitä asiakasta. Älä kiinnitä palautusetikettiä suoraa tuotteeseen vaan laita aina alkuperäispakkaus erilliseen pakkaukseen. Liitä mahdollinen laskukopio mukaan palautukseen nopeuttaaksesi palautuksen käsittelyä. Palautusta ei ole mahdollista tehdä postiennakkoa vastaan. Asiakkaan tulee itse maksaa palautuksen rahtimaksu Postin hinnaston mukaisesti. Säätä kuitti lähetyksestä Muista että palautuslähetys tapahtuu sinun vastuullasi. Elokuvahylly ei vastaa rahdin aikana tapahtuneesta tuotteen vaurioitumisesta johtuen puutteellisesta tai huolimattomasta pakkauksesta.
Peruutus -ja palautusoikeus ei koske erikoistilauksia, eli tilauksia jotka sisältävät tilaustuotteita tai asiakkaalle teetettyjä/muokattuja tuotteita.
3.6. Riidanratkaisu
Erimielisyydet tulisi ratkaista ensisijaisesti asiakaspalvelumme kanssa. Jos erimielisyydet jatkuvat, Elokuvahylly soveltaa vaihtoehtoista riidanratkaisumenetelmää. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan http
4. Reklamaatiot
4.1. Virhe toimituksessa
Jos tilaamasi tuote on viallinen tai vaurioitunut lähetyksessä tai olet saanut väärän tuotteen, suosittelemme että olet yhteydessä asiakaspalveluumme välittömästi ja viimeistään kohtuullisen ajan kuluttua jos sinulla ei ole ollut mahdollisuutta tarkistaa tuotteen kuntoa heti sen vastaanotettuasi.
Jotta voimme käsitellä asiasi tarvitsemme seuraavat tiedot:
• Asiakasnumero tai henkilötunnus
• Laskunumero
• Tuotenimeke tuotteille jotka haluat palauttaa
• Kuvaus viasta tai virheestä
Otamme vastaan vikailmoituksesi ja olemme sinuun yhteydessä palautusohjeiden osalta. Lähetä tavara siinä kunnossa kuin sen olet vastaanottanut vika- tai virheilmoituksen kera niin lähetämme sinulle uuden tuotteen. Pidätämme oikeuden ensisijaisesti oikaista vian tai virheen esimerkiksi uudella varaosalla tuotteesta riippuen. Mikäli tämä ei onnistu, lähetämme uuden tuotteen tai perumme kaupan.
4.2.
Reklamaatioikeus
Reklamaatio on tehtävä kohtuullisessa ajassa vian havaitsemisen jälkeen, mutta viimeistään kolmen vuoden kuluessa ostosta. Ainoastaan alkuperäisen asiakkaan on oikeus reklamoida tuote. Jos olet ostanut tuoteen käytettynä on ainoastaan tuotteen valmistajan takuu voimassa.
Muista säilyttää tavarat ja kaikki pakkaukset, joissa lähetys oli, kunnes korvausprosessi on päättynyt: näkyvistä vaurioista on ilmoitettava välittömästi (asiamiehelle tai kuljettajalle, joka toimittaa tavarat) Vahingosta on tehtävä merkintä kuittiin.
Piilevistä vaurioista ilmoitetaan 5 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta.
Takuu
5.1. Elokuvahylly myöntää 12 kuukauden takuun kaikille myymilleen tuotteille lukuunottamatta käyttötarvikkeita kuten esim paristot. Jos tuotteen valmistaja on myöntänyt pidemmän takuuajan suostuu Elokuvahylly käsittelemään takuuasian tuotteen valmistajan antaman takuuajan puitteissa. Lisätietoa takuuajasta löytyy kunkin tuotteen valmistajan omilta verkkosivuilta.
Takuu koskee uudessa tuoteessa olevaa vikaa tai virheellisyytä. Takuu ei kata vaurioita jotka kuluttajan katsotaan itse aiheuttaneen joko ulkoisesti tai tuotteen käyttöön liittyen. Tällä tarkoitetaan varomattomuutta tuotteen käytössä esimerkiksi kosteusvaurioita, tuotteen pudottamista tai vikoja jotka ovat aiheutuneet vääränlaisesta kokoonpanosta.
Elokuvahylly pidättää oikeuden muuttaa valitsemaasi toimitustapaa sekä meidän että asiakkaan turvallisuuden vuoksi. Huomaa, että emme koskaan vaihda halvempaan toimitustapaan kuin valitsemasi.
Tuote on lisätty ostoskoriisi